marți, 7 octombrie 2008

warm and fuzzy, like peeing in your pants

daca e ceva care imi place foarte mult la orasul adoptiv, e absurdul acelor intamplari care trag palme banalului cotidian.

iata si transcrierea mai mult sau mai putin exacta a celei mai recente istorioare de genul asta.
acum cateva saptamani asteptam metroul la unirii si m-am asezat in vagon alaturi de un nene ceva mai in etate cu o figura foarte sugubata, care cara o plasa cu pastai de fasole. din reflex, am inceput sa imi scomonesc prin tasca dupa casti, scotand, binenteles, un covrig de cablatura.
- ce, te-ai incurcat in fire? zice nenea.
-mda, zambesc eu stramb, se mai intampla.
-si ce asculti? jazz cumva?
fac aici o paranteza pentru a spune ca:
1. m-am apucat foarte recent sa ascult jazz dar sunt inca absolut paralela in ceea ce priveste artisti, stiluri, albume, etc.
2. eu sunt genul de persoana careia daca i se arata un truc magic sau i se ghicesc din intamplare gandurile nu se intreaba cum s-a procedat, ci face ochii mari si mutra perplexa in surpriza momentului.
3. da, urma sa ascult jazz
-da, chiar voiam sa ascult asa ceva.
-mhmmm, zice nenea, mi se parea mie ca vad oarecum o sclipire de inteligenta in privirea ta.
eu hahaiesc a negare si intreb:
- da' una fara alta nu se poate?, dupa care intreb aiurea: sunteti pasionat de jazz?
nenea chicoteste si zice:
- mi se parea.
- ....(mrrrz, grrz, hrrrrrz)
- dupa mine totul in lumea asta are ritm de jazz. bine, tu te uiti acum la mine si ma vezi asa, infofolit si cu plasa de fasole, dar, crede-ma ca asa e. uite, zice scotand si punandu-mi pe tasca o pastaie, si pastaia asta are ritm de jazz.
-?!
dupa care se ridica, fin'ca se pregatea sa coboare la romana si din usa isi intoarce capul zicand:
- numara boabele din pastaie si o sa vezi. sa mor io daca nu-i adevarat.
1
2
3
4
5
6
7
8
opt boabe, opt minute de calatorie cu metroul, opt secunde de search pe google de imagini cu jazzmani din bucuresti cu par alb si barba.
cu cine credeti ca am vorbit? si ce ritm de jazz ascunde o pastaie?

P.S. pastaia de fasole se usuca si acum incet pe pervazul camerei. iar eu, eu cred ca am ramas cu sentimentul ala despre care vorbeam in titlu.

8 comentarii:

PhenoBarbieDoll spunea...

kinda like the Salman Rushdie in the sauna story

mo spunea...

:))))

Anonim spunea...

Johnny Raducanu, indraznesc sa-ntreb? Alt jazzman roman nu cunosc.

PhenoBarbieDoll spunea...

deci Usim primeste o bila alba

mo spunea...

dap, si inca o bila alba si de la mine :)

Anonim spunea...

Deci am doo bile albe?

mo spunea...

problema e alta: daca toti trei impreuna n-avem decat o pereche, ce dracu' ne facem?! :))

Anonim spunea...

LLLLLLLLLLOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!