miercuri, 22 octombrie 2008

postare fără diacritice

acum câţiva ani într-o vacanţă de vară m-am înfiinţat pentru o săptămână acasă la o prietenă care locuia într-un oraş pe dunăre. într-o seară, prietena mea a hotărât că trebuie să mâncăm la cea mai faimoasă pizzerie a oraşului, zisă şi „a italianului” (pe care cel mai probabil îl chema popescu sau matache).
aşa, şi studiem noi papirusul cu oferta şi ne minunăm de sortimentele nemaiîntâlnite până atunci, cu tot felul de gorgonzoale şi goude (asta ultima, fie vorba între noi, fiind o brânză foarte departe de a fi bună) cââââând… dăm noi de o pizza cu „peste”.
PESTE!! magnifico! să fie paste îmbârligate – dar ce să caute pe o pizza? o fi ceva sos de busuioc mai special decât banalul pesto? ce condiment exotic adus de cavalerii templieri din ierusalim şi scăpat pe la italieni prin tufele de oregano să fie ăsta? ce mirodenie preţioasă înnobilează o biată pizza de cartier? ce minune a naturii, ce… dracu’ o mai fi si asta?! ne gândim noi scărpinându-ne în cap.
într-un moment de maximă inspiraţie, prietena mea se hotărăşte să se ducă până la tejghea, să vorbească cu italianul dumitru sau cum l-o fi chemând:
- nu vă supăraţi, începe ea politicos, ce e „peste”? chinuindu-se un pic să lungească primul "e", cum îi şade bine limbului italienesc.
omul până atunci preocupat cu ceva tacâmuri zdrăngănitoare pe sub tejghea se opreşte o clipă, privind-o pe prietena mea cu neîncredere maximă, apoi cu nedumerire, după care zice:
- peşte!

10 comentarii:

PhenoBarbieDoll spunea...

deci matache e macelar, nu pizzar, aia clar! (this rhyming thing is contageous)

ps: astept cu interes si aventura cu imprimanta stricata ;))

mo spunea...

eu voiam sa subliniez numele romanesti, nu meserii

mo spunea...

(you still wish that you could rhyme like me) :))))))))

Li spunea...

e fun bloagu tau, mo! hehe. acum convinge-l si pe grandpa sa sa-si traga blog, sa aflam dedesubturile juicy ale 'koilului :) chiar mi-am adus aminte recent de faza aia cand nu-si aducea aminte cum le chema pe surikate si le-a zis "viezuri atentzi" =))

mo spunea...

sar'naaaaaa :P
si am povestit cuiva faza cu viezurii atenti acum cateva zile :)).
as for his blog, not gonna happen, ca el si-asa se sfieste ca o fata mare de cand i-a zis un angajat ca l-a vazut pe u tv cantand si el i-a respuns ca probabil seamana cu ala de la tv.

... spunea...

oras de pe dunare...italianu...erai cumva la calafat?(in dolj, that is)

mo spunea...

@ luki: nope :> pe de alta parte, porecla asta trebuie sa fie una dintre cele mai banale din romania

PhenoBarbieDoll spunea...

viezuri atenti! =)) io votez ca asta merita o postare ca mie nu mi-ai povestit asta

mo spunea...

ok, produc o postare acum.

PhenoBarbieDoll spunea...

ce ma? a zis ca poate seamana cu ala de la TV?!? deci io zic sa trimitem mail in toata firma aia cu poza cu ursuletul constipat.