vineri, 17 octombrie 2008

fumatul dauneaza grav sanatatii

eu sunt genul ala de persoana care, ca sa-l parafrazez pe mark twain, se lasa foarte usor de fumat, chiar de mai multe ori pe saptamana. dupa care se intoarce la pachetul iubitor de dunhill. dupa care se enerveaza si posteste. uffff, daca am sa reusesc sa ma las complet de fumat, sper sa nu ma acresc mai tare, nici sa nu devin un bou condescendent care stramba din nas la fumul altora, dand lectii despre cat de sanatos e acum ca s-a lasat, desi plamanii sai au (inca) aceeasi culoare ca si pantofii...dar sa lasam. eu voiam sa va povestesc despre modalitatile mai subtile in care fumatul dauneaza sanatatii.

la inceputul primaverii, intr-o duminica in care nu se intampla nimic, m-am infipt in bocanci cu gandul de a cobori sa iau tigari. bineinteles ca liftul era defect sau cu usa deschisa cateva etaje mai jos, asa ca oftand, m-am pus pe tropait pe scari in jos, cu sireturile balanganindu-se bleg pe stanga si pe dreapta picioarelor, complet nepregatita pentru ce avea sa urmeze....

la etajul 1, un nene sfrijit echipat cu ceva hainuta bleumarin si bascuta repara de zor arcurile unui pat intors cu josu-n sus. din nefericire pentru mine, mama mi-a implantat in copilarie un microcip cu politete undeva in ceafa, asa ca dau buna ziua si ma pregatesc sa merg mai departe, cand aud:
nenea: buna ziua, papusa. unde te duci?
io: (?!)... sa iau tigari.
nenea: a, ce voce hotarata ai. pun pariu ca pot ghici ce zodie esti!
incerc eu fara succes sa spun ca ma grabesc [la dracu', am imbulinat-o].
el: te grabesti? bine, zi numa' da sau nu. berbec? nu? balanta? nu? leu? a? este? daaaa, sigur ca da. aualeooooooooo, fix ca nevasta-mea! si frumoasa, cum era si ea cand ne-am cunoscut... fix asa arata, ca tine! cu ochii verzi si cu curu' mare. [WTF?! sonofa$#^&$SHGYFDVEQQX!!!!!!]
io: poftim?!
el: ei, tu nu te supara ca am zis "cur". lumea zice ca tre' sa zici "fund". dar ce-i aia? poate fund de lemn sau de borcan. daca-i vorba de om, eu am sa-i zic "cur", ca asa l-a lasat dumnezo' [ha?!]. si avea nevasta-mea un cur cand era tanara...dar a trebuit s-o iau mai intai de nevasta, ca nu se putea asa oricum, pe vremea aia.... si nevasta-mea era desteapta [ma rog, te-a luat pe tine, ba], doar nu era sa ramana cu burta la gura si nemaritata. uite ce e, papusa, tu esti inca mica, asa ca vreau sa iti dau un sfat: sa nu crezi ce ti-a zice ala sau alalalt, ca barbatii e porci si daca te lasa bortoasa n-o sa mai vrea sa se insoare cu tine, ca o sa zica: "daca ai fost proasta si te-ai culcat cu mine numa' tu esti de.....
io: ..ok! trebuie sa plec acum.
el: ....bine, du-te, da' sa tii minte ce zice nicolae (banuiesc ca se referea la persoana proprie sau la cea de-a doua personalitate), ca are dreptate!

am coborat, am luat tigari, dupa care m-am invartit un sfert de ora in jurul blocului, in speranta ca poate-poate cineva inchide usa de la lift si ma pot intoarce evitand scarile. din fericire, asa s-a si intamplat: am reusit sa chem liftul dupa ce am intrat cu spinarea incovoiata si in pas de mohican, ca nu cumva sa ma paleasca o noua rafala de amintiri din epoca de aur prin spatiul dintre scari.

daca asa ceva nu va poate convinge sa va lasati de fumat, inseamna ca va iubiti tigarile ca nea nicolae pe nevasta-sa :)

PS cu issues: doresc sa consemnez ca NU corespund deloc caracterizarii lu' nea nicolae.

6 comentarii:

... spunea...

cea mai frumoasa descriere pe care am auzit-o la veata mea
cu ochii verzi si cu curu mare :))
mi-ar placea si mie asa o fomeie

PhenoBarbieDoll spunea...

@luki: confirm ca nu are curu' mare. da' vai ce ochi!

mo spunea...

@luki - lumea vazuta prin ochii lu' nea nicolae nu e chiar asa de depasita cum credeam :P

@phenobarbiedoll: sa vezi ce bine arata azi dupa concert - umflati de somn si injectati de vinisoare rosii =))

PhenoBarbieDoll spunea...

oh, I bet!

Anonim spunea...

:))

Noe Me spunea...

=))