joi, 6 noiembrie 2008

old habits die hard

nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma gandesc la orasul in care am crescut stalker mare, asezat pe o apa limpede si frumos curgatoare, la stalpul hornului de la combinatul din periferiile pe unde mirosea a chimicale de crapau matele si nu numai, la parcul unde ma jucam de-a mijoarca si la alea trei scari din fata blocului de care mi-am pocnit de nenumarate ori barbia alergand, parca-mi salta si acum camesa pe mine..sau ceva de genul asta.

majoritatea oamenilor de acolo sunt cuviinciosi si amabili. asa si-au trait toata viata si nu au nici un motiv sa nu isi invete copiii sa fie la fel. din pacate, sa pleci in alta parte cu un asemenea bagaj de politete nu e neparat cea mai buna idee...

eu fac parte din generatia de copii mai sus-amintita. sunt sinistra: salut pe mai toata lumea, nu vad de ce ar trebui sa ma enervez asteptand la coada la magazin si am injurat atat de putin la viata mea incat daca ma pocnesc cu piciorul de mobila cel mai probabil am sa zic "futu- i!", si asta numa' daca ma doare rau de tot. de asemenea, mi s-a spus la un magazin de paine din bucuresti ca ma comport "ca o englezoaica". imaginea care mi s-a conturat instant in cap a fost a unei gagici imbracate aiurea, beata si molfaind fish and chips unsurosi in fata unui pub, sa-i treaca greata, dar banuiesc ca interlocutoarea de dupa tejghea voia sa spuna altceva. serios.

de fiecare data cand mi-am propus sa injur pe cineva sau ceva in gand mi-am descoperit lacune grave de vocabular si imaginatia imi face pana imediat dupa "futu-i". bun, am zis "fut"- mai departe adaug CE? ok, parca era "mortii ma-sii", dar e cam generic, "bomboanele din coliva" nu mai suna deloc a injuratura, mai ales daca mor de ras, "chilotii (aici banuiesc ca merg iarasi diverse grade de rudenie)' da' e doar pervers si nu suficient de acid...... atunci CE?

un prieten mi-a zis ca daca te gandesti la diverse parti anatomice, injuratura ar trebui sa decurga firesc. pai simpla asociere a injuraturii cu "anatomie" ma face sa reproduc instantaneu pasaje din lectiile de liceu. si atunci cum dracu' suna "fut" langa trompa lui eustachio? jejun? epifize? scafoid? alveole? metatarsiene?!

am apucat totusi sa ma documentez asistand la certurile de pe strada din bucuresti. ce debit verbal, dom'le, ce cascada de metafore, ce asocieri originale, ce... uau, asta n-am mai auzit-o niciodata pana acum!!! ... constat insa ca injuratul este o forma artistica de exprimare si ca nu e la indemana oricui sa injure timp de cel putin zece minute fara sa se repete, fara sa isi piarda elanul si fara sa devina caraghios. o fi parand simplu pentru neinitiati, dar tot asa pare si condusul unui monopost de formula 1 sau coboratul pe o partie de ski cand stai in fata televizorului. arta asta presupune talent, exercitiu, instincte bune. eu n-am nici de unele, nici de altele....

trebuie sa invat sa fiu mai putin politicoasa.

8 comentarii:

Li spunea...

sa stii ca ai ceva acolo. cred ca "lua-ti-as in pula metatarsienele" ar face furori, trebuie incercat. si eu iubesc orasul asta dar vreau, pot, si si injur ca un birjar, ca sa nu trebuiasca sa-mi pocnesc bisaptamanal colegii :) cea mai simpatica din ultima vreme: futa-te piatra craiului (asta intre muntzomani probabil). dar, da, e un shoc si pt mine capitala.. cu amendamentul ca e fun sa iti poti baga (virtual) p**a in mortii casieritei de la metrou care zbiara la tine - nu te cunoaste, nu o cunosti, nu se infiripa nimic... cand mai veniti acasa?:)

PhenoBarbieDoll spunea...

pfuai, deci io sunt experta. pe langa faptul ca n-aveam nici 2 ani si bunica ma invata sa zic "du-te-n pizda ma-tii", prin clasa a 5-a am avut o perioada in care vocabularul meu s-a imbunatatit semnificativ. noah, si intr-o vara, am stat cateva zile la matusa-mea, coana preoteasa, la tara. si cum treceam io linistita pe drum sa ma duc sa-mi cumpar bomboane (ca inca nu fumam) ma stropesc niste draci carora abia le cumparasera parintii niste pistoale cu apa din alea kitchoase. si atunci mi-am pus in valoare, timp de 20 de minute, tot vocabularul pasiv in materie de injuraturi de mi s-a dus vestea in tat satu' si tate babele barfeau pe la colturi despre gura spurcata a nepoatei popii. and that's all I had to say about that.

absurdcus spunea...

i can relate, like...totally :P

mo spunea...

@li: sper sa venim intr-o saptamana-doua. da' parca vad ca iar iese ca data trecuta... (tarsh-tarsh-tarsh-tarsh)

@PBD: nepoata popii trebuia exorcizata :P

@absurdcus: I feel your pain, man! :)

... spunea...

da, da, li zice bine.
incearca de asemenea si "futu-te-n gat prin trompa lui Eustache", s-ar putea sa obtii ceva.
daca nu, zi-i omului ceva de ma-sa acolo si gata.
merge de fiecare data.

mo spunea...

@luki: 'nteles, sa traiti! :P

Anonim spunea...

Ah, doar maica-mea mai are probleme din astea, cel mai urat cuvant care-i iese din gura este "Naiba!" si nu poate sa inteleaga cu niciun chip maxima placere pe care mi-o provoaca o injuratura bine plasata.
C. cunoaste insa o gama mult mai larga, variind de la niste scarbosenii de nedescris pana la variantele mai amuzante, pe care le folosim si intre noi, de genul "Bata-te politia!", "Futa-te becul!" (nu ma intreba de unde i-a venit ideea), "Futa-te soarele!" etc.

mo spunea...

futa-te becu' e geniala :))))
daaaaar, pe mine ma fascineaza arta de a injura in asa hal incat "andrisantii" sa simta nevoia sa faca 10 dusuri cu perie de sarma si praf de abraziv.
io n-am cunoscut decat o singura persoana care putea injura de zici ca era produsul copularii dintre un marinar si-un birjar si de obicei intepeneam de ras cand deschidea culegerea folclorica de injuraturi...