luni, 1 decembrie 2008

lest we forget

ba, ati fost sau n-ati fost la vot, ziceti drept? cum nu?
botezatus carteste ca popej e un optimist incurabil cand spune ca la un moment dat politicienii vor invata sa si dea pentru ce primesc, dar io una vreau sa cred ca popej are dreptate. este pariul meu personal, merg sa dau cu stampila pentru ca n-am de pierdut mai mult decat daca n-as vota, in schimb am mult mai mult de castigat daca o fac.
mi s-a acrit sa aud acelasi cor cum ca economia si societatea romaneasca sunt infecte, ca aia si ailalta sunt penibile/ corupte/ falimentare; m-am plictisit sa aud ca lumea pleaca din tara fin'ca s-a saturat sa astepte de la cine stie ce zeitate hatra promisiuni mai mult sau mai putin goale de continut si pachete de ulei si branza.
si totusi, de ce sa astepti sa pice schimbari malaiete in guri nataflete cand poti schimba singur ceva? cum? pai in primul rand incetand sa te mai gandesti exclusiv la tine. "portofelul meu, burta mea, valoarea mea, maneaua mea". io, io, io. da, ba, vremurile sunt grele, da' la tati ni-i greu. vecinu' de la doi e pensionar si n-are bani, in alte tari e razboi si in africa se moare de foame. sunt lucruri pe care le poti schimba si lucruri pe care nu le poti schimba.
din fericire, din ultima categorie fac parte doar moartea, taxele, secolul in care traiesti, rasa din care faci parte si cam atat. in ceea ce priveste lucrurile pe care le poti schimba, sunt actiuni cu rezultate imediate si actiuni ale caror rezultate vor aparea in cativa ani. alegerile politice fac parte din ultima categorie.
nu fi complet dezinteresat, ba. nu zice ca is toti la fel si ca se duc la vot fraierii cu pretentii imposibile - nici un om n-ar trebui sa voteze visand preturi mici, salarii babane si 4 cm in plus la puta, ci pentru ca politicienii trebuie sa tina cont de categoriile celor care voteza.
deocamdata ii intereseaza cel mai mult pensionarii si populatia rurala- pentru ca situatia lor e trista si multi isi dau votul pentru un procent in plus la o pensie si asa mica ori in schimbul unui pachetel de mancare; in plus, ei merg la votare indiferent de ziua aleasa si mai mult ca sigur au fost grosul votantilor de ieri.
daca patura mijlocie ar mai si vota in loc sa carteasca in particular si sa plateasca taxele din ce in ce mai mari, politicienii ar trebui sa inceapa tina cont si de noul electorat, unul pe care nu il imbrobodesti cu o sticla de ulei si un kil de faina.
asta n-o sa se intample foarte curand si presupune si un strop de interes din partea celor care pot vota insa nu o fac. alegerile de ieri au fost un circ si jumatate, o maimutareala de-a uninominalele, dar cel putin am scapat de excesul de partide politice si poate ne indreptam catre un viitor decent din punct de vedere politic, cu numai doua partide, care vor avea in sfarsit programe si pareri diferite, care nu se schimba in functie de cum bate vantul. sau poate toate astea sunt aberatii optimiste. n-am de unde sa stiu. tot ce pot face, insa, fac.

5 comentarii:

Cîrchelan spunea...

Frumoasa tirada. O intrebare: in baza caror informatii iti alegi persoana cu care votezi? Sigur, suna splendid tot ce ai zis tu mai sus: bine formulat, putin picant, putin sincer, putin naiv, putin revoltat, reteta succesului... dar nu zici nimic. Si stii de ce nu zici nimic? Pentru ca in efortul tau de a ramane impartial(a) bati iapa si saua nu pricepe. Societatea civila e o mancare, mediul politic e alta mancare. Si ca sa inchei tot cu o metafora: daca tara e o fiinta umana, tu acum tii o pledoarie pentru neurochirurgie efectuata cu degetul mare de la fiecare mana. Nu asa tata: scoala de medicina, bisturiu, manusi, mediu steril, etc, si dup-aia incepem cu chirurgia...

Anonim spunea...

deci nu-s singurul care inca spera :)

mo spunea...

@bonehead: ha? adormisem brusc citind comentariul tau :)
dar sa lasam spumele. nu ar trebui sa te intereseze pe tine in baza caror informatii votez. postarea mea se refera la lucrurile pe care le putem schimba si aaa..fara scoala de chirurgie. incepe in ograda proprie si in felul in care te comporti cu altii. plecand de la asta poti mai apoi sa dospesti si constiinta civica (uff, ce urasc expresiile standard).

@popej: nu zaiet pagadi! :P

Anonim spunea...

Nu era vorba de informatiile in baza carora votezi TU, personal. Ok, reformulez: cand omul voteaza, in baza caror informatii voteaza? Omul, in general. Iar legat de comportamentul vizavi de altii... hmmm... vreau sa cred ca nu te referi la mine. Iar daca te referi la mine, am luat la cunostinta. (nici astea nici alea nu erau spume. De ce trebuie mereeeeu frate, da' MEREU, o dezbatere sa fie ceva personal si ivit dintr-o frustrare?) Iar comentariile mele sunt lungi pentru ca imi place sa ma exprim clar, ya know?

mo spunea...

uff, hai ca vorbim pe messenger pe tema asta, ca nu vreau sa intram in chestii mai personale pe blog, ok?