miercuri, 13 mai 2009

curiosity killed the cat. with bricks. (1)

saptamana trecuta m-am aflat in ingrata postura a omului de la cub care gaureste pereti pentru a atarna mai apoi diverse obiecte masive pe care le va folosi de cateva ori pe an. spun ingrata pentru ca, evident, o asemenea actiune presupune mobilizare serioasa, sincronizari de program, etc. dar sa lasam.

la ora stabilita suna soneria, deschid usa, cobor putin privirea si ma trezesc fata in crestetul capului cu sosia lui harry potter. fara ochelari, ce-i drept, insa cu bormasina.
gaurim peretii?
sigur, fa-ti de cap.

vorbind de capete, cobor eu sa delimitez zona periculoasa pe unde ar putea ateriza caramizi in capetele trecatorilor nestiutori. cu atitudine grava de investigator de crime, desfasor banda dublu adeziva de la peretele blocului si pana langa gardul viu, lipind bine capatul de un boschet mai rasarit. mai apoi o iau pe aleea de langa, intentionand sa stau pe banca pana se termina operatiunea, ca la nevoie sa scot insigna fictiva si sa gonesc oamenii care se incapataneaza sa treaca pe sub banda mea dublu adeziva (intotdeauna se gasesc infractori dintr-astia).

pe banca stau doi pensionari care fac politica. le explic cum sta treaba si iau loc langa ei in poza clasica de martir: gura intredeschisa, privire pierduta in inalturile cerului (stau la penultimul etaj), mainile cu palmele in sus, in expectativa, muschii cefei incordati..
pensionarii mei sunt vorbareti.

de sus ploua cu moloz. din cand in cand mai zboara si cate o caramida. vecinii de cub incep incet-incet sa vina de la lucru. asfaltul din fata blocului e murdar si burghiul zbarnaie zgomotos. nici unul nu-si ridica privirea pana nu vede banda dublu adeziva in dreptul pieptului. ocolesc aleea respectiva, ajung in dreptul bancii pe care stam si, uitandu-se in sus, pun aceeasi intrebare:

vecin 1: ce se intampla?
pensionarii rabdatori: ei, fac copiii de sus o gaura in perete.
vecin 1: aha, zice el cu satisfactia omului pe deplin lamurit.

si tot asa.

la un moment dat apar si doi pustani de liceu care se intorc de la scoala. vad banda, vad caramizile plonjand in aer, dar se hotarasc sa se strecoare pe sub ea oricum. eu si pensionarii ne ridicam amenintator in picioare in acelasi timp. gestul asta ma electrizeaza. sunt wyatt earp. sunt bronco billy. sunt intruchiparea autoritatii. si banda mea zice "aaamamabababaaaaa! nu! aaaaanupe-acolo!"
ne asezam din nou cu constiinta impacata.

pensionarii mei isi deapana incet amintirile din tinerete, plouate cu praf si bucati de caramida. imi aduc sa vad poze ingalbenite de timp. in lumina blanda a serii si leganati de lentoarea propriilor voci, sunt din ce in ce mai putin morocanosi. au inceput chiar sa zambeasca. molcoma reverie le e insa intrerupta brutal.

vecina 11 (uitandu-se in sus): ce se intampla?
pensionarii indignati: ei, ce sa se intample?! CE sa se intample?!
vecina 11: am intrebat si eu... zice ea grabind pasul.
pensionarii: atata curiozitate n-am mai pomenit, dom'le! auzi, cica "ce se intampla", pufnesc ei dezaprobator, desi vecina a apucat deja sa intre in lift...

12 comentarii:

L spunea...

ma bucur mult ca te-ai intors.

mo spunea...

thankiez, L

Cîrchelan spunea...

yeah, welcome back. cine stie, poate maine citesc si postul. Important e ca scrii

PhenoBarbieDoll spunea...

@L: da' tu cand te intorci?

Cîrchelan spunea...

Da. Am citit. Frumos. Mie imi place sa solidarizez cu batranii pentru ca sunt simpli. Aia complecsi ma calca pe nervi. Banda dublu adeziva? Hmmm, chestia asta ma inspira. Nu stiu exact la ce, dar ma inspira. Imagineaza-ti cate chestii poti face cu banda dublu adeziva. Oh the potential...

mo spunea...

@ anon: simpli?! parerea ta, mosule.
la banda adeziva nu te pot contrazice. o singura chestie imi mai starnea imaginatia la fel ca banda dublu adeziva in copilarie: mai tii minte aracetu' ala in cutii rotunde, cu spatula mica pe margine? oh, the potential.. :)))

Creatrixa spunea...

ala era lipici, mo, si daca iti amintesti, la gradinita, tu mi-ai zis ca e facut din oase de animale moarte si m-ai pus sa il mananc. which i did.

(nu m-am putut abtine sa comentez).

mo spunea...

@creatrix: oh, the potential..:)))
dar, pe bune acum: http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_glue

Creatrixa spunea...

deci ştiai tu ce ştiai la 5 ani...

PhenoBarbieDoll spunea...

so that "stop-eating-the-glue special" thing is not just an expression :D

Chotronette spunea...

genial numele blogului.. am zambit instantaneu :)

mo spunea...

@chotronette: why thankiez, miladies.